Moški in menstruacija

13.7.2018

Kaj imata skupnega moški in menstruacija?
Žensko.
Menstruacija je del ženske narave, ženska pa spada k moškemu.

Ženski svet in moški planet

Če želimo razumeti povezavo moški in menstruacija ali bolje rečeno, vlogo moškega ob ženski menstruaciji in njeni cikličnosti, poglejmo najprej na različnost teh dveh svetov, na ta ženski svet in moški planet. Narava ženske in njeno telo sta ciklična, delovanje hormonov niha, izmenjujeta se plodno in neplodno obdobje, ciklični ritem pa odigravajo tudi čustva, kjer se izmenjujejo obdobja privlačnosti – potreba po samoti, vrhunci energije – utrujenost in brezvoljnost, čas novih idej in zamisli – dnevi bolečih krčev in občutki tesnobe, … Planet moškega je bolj linearen. Njegova narava in telo ne vsebujeta in ne potrebujeta tako izrazitega hormonskega nihanja, sposobnost oploditve je ves čas prisotna, čustveno stanje pa je mnogo bolj stabilno. V resnici mora biti moška narava prav takšna, da lahko dopolni ženski svet, da lahko tudi njen del dopolni njegov. Pa ne le to, namen te njegove bolj stabilne, linearne, bolj trdne in močne narave je tudi v tem, da lahko zdrži ob ženski cikličnosti, jo zaščiti in obvaruje.

Dober trening

Gotovo je vsak moški ob svoji ženski, v obdobju njenih tečnih dni, ki se najpogosteje pojavijo prav v drugem delu menstrualnega ciklusa, pred menstruacijo, že kdaj pomislil: “Joj, kako zelo je ta ženska naporna!” Ženska v resnici v tistih dneh potrebuje prav to, da moški zdrži ta napor, njen napor, ki postane njun napor, da z njo vztraja in na svojevrsten način tudi on živi z njeno cikličnostjo. To je del moškega življenjskega izziva, ki ni ravno lahek. Ta izziv lahko primerjamo celo s plezanjem na visoko goro, z maratonskim tekom, s potapljanjem na vdih ali z dolgo preigrano nogometno tekmo. Da pa moški lahko dosega in presega vse te telesne aktivnosti in športne dosežke, mora pred tem trenirati. Popolnoma enako je z zdržati in potem še zaščititi in obvarovati žensko, nujno potreben je dober moški trening.

Na robu zemlje

Trening, ki pripomore k temu, da moški zdrži žensko cikličnost, predvsem njen drugi del menstrualnega ciklusa in na ta način tudi ohranja svojo naravno moško lineranost, je ta, da zares živi svojo moškost, živi tisto za kar je v svojem bistvu pravzaprav ustvarjen. Moški je ustvarjen, da živi in izživi svoj pustolovski duh, da ohranja in neguje svojo raziskovalnost, da ima nekaj kjer nabira, preizkuša in dokazuje svojo moč. Potrebuje nekaj ali nekoga s komer lahko tekmuje, potrebuje boj, da je lahko borben, mora se izpostavljati nevarnemu, da lahko tvega, mora se izpostaviti adrenalinu, da lahko občuti živost, potrebuje telesni napor, da lahko presega samega sebe, potrebuje celo prostor, ki je odprt in razprostran, brez meja in zadrgnjenosti, potrebuje svojo divjost in divjino. Imeti mora nekaj, čemur je lahko, poleg svoji ženski, predan. Ali drugače povedano: “Moški včasih potrebuje nekaj, kar ga skoraj pahne čez rob zemlje.”

To je moški trening, ta njegova divjina in rob zemlje pa sta lahko karkoli in kjerkoli; adrenalinski športi, hribolazenje, alpinizem, boks, kolesarski maraton, tek, tekmovalni šport, paintball, ples, odbita potovanja, preživetje v naravi, delo z golimi rokami, obdelava njive, igranje v bendu, pogosto glasno dretje na nogometni tekmi, … Moški v svojem bistvu hrepeni po aktivnostih v katerih se čuti živ, ob katerih švica, po pustolovščini v kateri lahko izraža svojo silovito naravo in v čemer presega svoj lastni napor. Prav skozi te moškemu ljube stvari, skozi njegov trening skrbi za zadostno količino testoterona, ki je odgovoren tudi za moč, stabilnost, vzdržnost in vztrajnost.

Moški stvaritelj

Testosteron je najpomembnejši moški hormon. Testosteron v grščini pomeni “moški stvaritelj”. Ta hormon, ki ga izločajo moda in nadledvična žleza, je pomemben za videz moškega telesa, za spolnost in doživljanje orgazma, za moč, ravnovesje, občutke in izražanje navdušenja ter za njegovo psihofizično zdravje. Ni pa le testosteron tisti, ki moškega dela moškega, ampak je za to pomembno tudi ustrezno ravnovesje med testosteronom in estrogenom v krvi. Moški estrogen nastaja v možganih, v modih in v maščevju.

​Maščevje vsebuje encim aromataze, ki testosteron pretvarja v estrogen. Kadar je v moškem telesu preveč maščevja, se ravnovesje med testosteronom in estrogenom poruši, kar hitro vodi do zmanjšanja telesne moči, do bolečin v mišicah in sklepih, do pretiranega znojenja, pojavi se pretirana utrujenost, ki vodi v splošno oslabelost, simptomi pa se nadaljujejo v pomanjkanje volje, pojavi se zmanjšana stabilnost, pretirana razdražljivost in zaskrbljenost, pesimizem, tesnoba, depresivnost, pretirana čustvenost, zmanjšana samozavest, nedružabnost, izguba interesa, slabša koncentracija, slab spomin in nespečnost. Vse to pa vodi tudi do razvoja debelosti, srčno-žilnega obolenja, sladkorne bolezni, povišanega holesterola, do bolezni pljuč in prostate. Moškemu torej prevelika količina estrogena jemlje tisto, kar mu testosteron daje, pobira mu moč in živost.

Divjina je nujna

Testosteron v moškem telesu redno nastaja sproti, vendar pa mora moški s svojim načinom življenja poskrbeti za njegovo zadostno količino ter za ravnovesje med testosteronom in estrogenom. Telesna aktivnost in fizični napor spodbuja sintezo testosterona. Raziskave kažejo, da se moškemu po koncu fizične aktivnosti testosteron dvigne za 30%. Moški hormon med drugim aktivno vpliva na zmanjšanje maščevja, kar uredi ravnovesje med testosteronom in estrogenim ter spodbuja izgradnjo mišic. Ob enem znižuje hormon kortizol, ki je odgovoren za učinek “boj ali beg”, vendar pa v preveliki količini povzroča kronični stres, znižuje testosteron, kar zopet vodi do razdražljivosti, brezvoljnosti, zmanjšane koncentracije, občutkov tesnobe, razvoja depresije, …
Šport, telesna aktivnost, redno podajanje moškega v svojo divjino, kjer lahko izraža svojo silovito moško naravo, je torej nujna za zadostno količino hormonov v telesu, ki so odgovorni za moč, zmožnost vztrajanja in vzdržnosti, za občutke ugodja in zadovoljstva, za koncentracijo, bistrost in razumnost, za vzdrževanje naravne moške linearnosti, …

​Odhod moškega v njegovo lastno divjino je njegova notranja potreba in ob enem trening, da lahko zdrži tudi ženski ciklični napor, ki postane njun napor, da skupaj z njo vztraja in na svojevrsten način tudi on živi z njeno cikličnostjo.